Szanowni Państwo,
w związku z zaistniałymi ograniczeniami wynikającymi z obecnej sytuacji wywołanej wystąpieniem epidemii koronowirusa, informujemy beneficjentów poddziałania 19.2 o możliwości zastosowania przepisu § 25 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2019 r. poz. 664 oraz 2023) (dalej rozporządzenie), dotyczącego kwestii przywrócenia terminu na wykonanie danej czynności, w przypadku wniesienia prośby w terminie 14 dni od dnia ustąpienia przyczyny uchybienia. Jednocześnie, zgodnie z § 32 ust. 2 ww. rozporządzenia do trybu rozpatrywania wniosków o płatność przepisy § 24 i § 25 stosuje się odpowiednio.
Zatem w sytuacji uchybienia terminu wykonania określonych czynności - wynikających z obowiązku terminowej odpowiedzi na wezwania UMWD do złożenia wyjaśnień/uzupełnień do wniosków o przyznanie pomocy (dotyczy tych z Państwa, którzy jeszcze nie podpisali umów o przyznanie pomocy) czy też z terminowego wywiązywania się zobowiązań zawartej umowy o przyznanie pomocy - mają Państwo prawo do wniesienia prośby o przywrócenie tego terminu, a Zarząd Województwa przywraca termin wykonania tych czynności, jeżeli podmiot:
- wniósł prośbę w terminie 14 dni od dnia ustania przyczyny uchybienia
- jednocześnie z wniesieniem prośby dopełnił czynności, dla której określony był termin
- uprawdopodobnił, że uchybienie nastąpiło bez jego winy.
Link do Rozporządzenia: