Dnia 22.09.2020 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego Lokalna Grupa Działania Dobra Widawa podpisała wraz z partnerami umowę na realizację projektu współpracy „Marki Lokalne Dolnego Śląska - tworzone z pasją” o akronimie MARLO. W imieniu Stowarzyszenia LGD Dobra Widawa umowę podpisali:
− p. Agnieszka Kasina – Prezes LGD Dobra Widawa;
− p. Paweł Dyszlewski – Członek Zarządu LGD Dobra Widawa;
Projekt będzie realizowany przez 7 LGD z województwa dolnośląskiego:
−Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dobra Widawa,
−Lokalną Grupę Działania Partnerstwo Ducha Gór,
−Lokalną Grupę Działania Kwiat Lnu,
−Lokalną Grupę Działania "Kraina Łęgów Odrzańskich",
−Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Wrzosowa Kraina",
−Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Szlakiem Granitu",
−Stowarzyszenie "Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie".
Cel projektu współpracy:
Zwiększenie wsparcia rozwoju zielonej turystyki Dolnego Śląska poprzez wzmocnienie i promocję lokalnych produktów i usług objętych markami lokalnymi 7-miu partnerów.
Działania w projekcie/produkty:
- Konferencje/warsztaty/seminaria dotyczące wdrażania marki lokalnej na terenie danego LGD, by rozpocząć lub wzmacniać procesy dotyczące marki lokalnej: informować, edukować partnerów i samorządy partnerskie, umożliwiać identyfikowanie się z lokalnymi zasobami, tradycjami, umożliwiać włączanie się podmiotów/osób w system marki lokalnej lub jej wspierania jako ważną gałąź turystyki i narzędzie promocji regionu danego regionu oraz Dolnego Śląska: 5 konferencji/warsztatów.
- Spotkanie zespołu ds. marki: 3 spotkania.
- Warsztaty dotyczące marki lokalnej (budowania/wzmacniania): 5 warsztatów.
- Spotkania wymiany doświadczeń robocze: 2 spotkania robocze.
- Opracowanie strategii wprowadzania na rynek marki lokalnej, w tym: opracowanie systemu identyfikacji wizualnej znaku - 4 szt., opracowanie i wdrożenie strategii promocji marki - 4 szt., wdrożenie strategii certyfikacji - 2 szt.
- Wydawnictwa i promocja marki lokalnej, w tym: publikacje dotyczące marki lokalnej na terenie danego LGD - 3 publikacje, publikacja wspólna dla wszystkich marek - 1 publikacja, kampanie/artykuły: 9 szt, konkurs dot. produktów lokalnych 1 szt., gadżety promujące marki: 4 komplety.
- Wizyty studyjne: 4 wyjazdy.
- Warsztaty/szkolenia/pokazy dla uczestników marki dot. jakości własnych produktów i usług, inspiracji, wiedzy w zakresie brandu, etykiet, indywidualnej marki produktu/usługi oraz relacji z marką lokalną, warsztaty rzemieślnicze i pokazy: 17 warsztatów/pokazów.
- Wydarzenia/eventy dotyczące produktów i usług lokalnych objętych marką lokalną: 2 wydarzenia.
- Konferencja wspólna na zakończenie projektu, wymiana doświadczeń: 1 konferencja dla wszystkich LGD.
Opis zadań Lokalnej Grupy Działania Dobra Widawa:
1. Zakup ologowanych namiotów wystawienniczych pozwoli nie tylko na większą promocję Marki Lokalnej z Dobrej Widawy tj "Dobra Marka", ale również na promocję produktów regionalnych z terenu Partnerstwa Lokalnej Grupy Działania Dobra Widawa. Z namiotów będą mogli skorzystać rękodzielnicy z całego obszaru Partnerstwa. W ramach projektu "Marki Lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją" przewiduje się wykorzystanie namiotów na wydarzeniach kulturalno-rozrywkowych.
2. Zakup stołów pozwoli na wyposażenie namiotu/stoiska promocyjnego jest to niezbędny element każdego namiotu, na stołach będą znajdować się lokalne produkty z obszaru Dobrej Widawy. Zadanie zakłada zakup 25 szt. stołów składanych o wymiarach 200 cm x 90 cm
3. Warsztaty rękodzielnicze - w ramach projektu MARLO, planujemy zorganizować 10 warsztatów rękodzielniczych, które odbędą się na wydarzeniach w/w będą one miały na celu szerzenie rękodzieła oraz zachęcenie do poszerzania swoich pasji.
Rezultaty:
- Zbudowanie/wzmocnienie 7 marek lokalnych na obszarze Dolnego Śląska.
- Zwiększenie promocji produktów lokalnych z obszaru 7 partnerów poprzez: budowanie nowych marek lokalnych, warsztaty/szkolenia/spotkania/pokazy, publikacje i media, gadżety dot. marki lokalnej.
- Wymiana doświadczeń 7-miu partnerów w zakresie budowania i wdrażania marek lokalnych na Dolnym Śląsku.
Docelowe grupy podmiotów projektu
Projekt jest skierowany do turystów i mieszkańców.